طرح توجیهی تولید رینگ پیستون

رینگ یک کلمه انگلیسی (Ring) است که به همان شکل اصلی در زبان ما رایج شده است و معنای آن حلقه می‌باشد و در اصطلاح به حلقه‌های فلزی گفته می‌شود که در روی پیستون قرار می‌گیرند و این حلقه‌ها از جنس چدن ساخته شده‌اند و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت ناشی از احتراق در محفظه احتراق سیلندر دارند و قابلیت ارتجاعی خوبی دارند، اصلی ترین وظیفه رینگ، آب بندی بین سیلندر و پیستون است.

تعداد رینگ ها در هر پیستون بسته به نوع موتور و تراکم مورد نظر از سه تا پنج و گاهی تا هفت رینگ متغیر است. موتورهای بنزینی معمولی به ندرت دارای بیش از سه تا چهار رینگ هستند اما موتورهای دیزلی معمولاً دارای پنج تا هفت رینگ در هر پیستون هستند.

شیارهای محل قرار گرفتن رینگ‌ها در قسمت بالای پیستون است، رینگ‌های بالا، رینگ‌های فشاری نامیده می‌شوند و فشار ناشی از تراکم و احتراق را حبس کرده و مانع از رد کردن کمپرس می‌شوند و پایین‌ترین شیارها متعلق به رینگ‌های روغن است و به همین دلیل در ته این شیار منافذی برای ورود روغن به داخل پیستون تعبیه شده است.

رینگ‌ها به دلیل خاصیت ارتجاعی مناسبی که دارند در زمان نصب روی پیستون از ناحیه‌ای که بریده شده‌اند کمی باز می‌شوند تا به راحتی روی پیستون و شیار مخصوص خود قرار گیرند و پس از جمع کردن به حالت اولیه برمی‌گردد، ناگفته نماند که قطر رینگ را با توجه به استانداردهای مخصوص به خود مقداری بزرگتر از قطر سیلندر در نظر می‌گیرند تا عملیات آب بندی را به نحو احسن انجام دهد. از مهم‌ترین نشانه‌های خراب شدن رینگ می‌توان به روغن سوزی اشاره کرد که در این حالت با رد کردن روغن و رسیدن آن به بالای پیستون در زمان احتراق روغن نیز می‌سوزد و به شکل دود آبی رنگ از اگزوز خارج می‌شود و موتور در فواصل زمانی کوتاه روغن کم می‌کند و اگر نسبت به تعمیر زود هنگام آن اقدام نشود صدای غیر متعارفی از آن شنیده می شود.

در پیستون دو نوع رینگ فشاری و رینگ روغنی وجود دارد.رینگ فشاری از نشت یا فرار گاز از کنار پیستون در زمان تراکم و قدرت جلوگیری می‌کند و در موقع پایین آمدن در زمان تنفس عمل پاک کردن روغن را انجام می‌دهند. رینگ های روغنی از نوع رینگ های شیاردار سوراخ دار یا چاک دار هستند و معمولاً در پایین‌ترین شیار در بالای انگشتی پیستون یا در یک شیار نزدیک به انتهای بدنه پیستون قرار می‌گیرند کار رینگ‌های روغن این است که بخش روغن روی جداره سیلندر را کنترل کرده و از مصرف غیرضروری و اضافه روغن جلوگیری کند.

خلاصه طرح:

مشخصات طرح موضوع طرح

تولید رینگ پیستون

ظرفیت

1,200,000 عدد در سال

سرمایه گذاری سرمایه گذاری ثابت

240,545 میلیون ريال

سرمایه در گردش

114,123 میلیون ريال

جمع هزینه های طرح

354,669 میلیون ريال

زیربنا زمین

2,698 متر مربع

تولیدی  و ساختمان ها

900 متر مربع

جمع

1600 میلیون ريال

نتایج مالی و اقتصادی ارزش فعلی خالص (NPV) با نرخ تنزیل 18%

229,548 میلیون ريال

نرخ بازده داخلی سرمایه گذاری

33.26 %

نرخ بازده سرمایه گذاری تعدیل شده (MIRR)

33.26 %

دوره بازگشت سرمایه گذاری (Pbp)

4.57 سال

سود خالص

128,969

نسبت فروش در نقطه سربسر در سال مرجع

42.49

میزان اشتغال زایی

29 نفر

در صورتی که به طرح مشابه و یا مشاوره نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.


طرح توجیهی تولید تجهیزات هوشمند ایمنی و هشداردهنده خودرو (ECU)