9 روند برندسازی شخصی برای سال 2024: طرح اولیه شما برای موفقیت شغلی

با نزدیک‌تر شدن به سال 2024، تمرکز بر روندهای برندسازی شخصی که سال آینده را مشخص می‌کند، بسیار مهم است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید منتظر آنها باشید:

1. خودآگاهی به عنوان یک سکوی پرتاب


برندسازی شخصی واقعی ریشه در اصالت دارد. با توجه به سرعتی که فناوری در حال تغییر شکل نیروی کار و ظهور محیط های کاری ترکیبی است، درک خود ضروری است. رهبران باید از خودآگاهی استفاده کنند تا به طور مؤثر با تیم های خود ارتباط برقرار کنند و رابط انسان و فناوری را هدایت کنند. در واقع، خودآگاهی به ویژگی اساسی لازم برای تسلط بر بسیاری از مهم ترین مهارت ها برای رهبری اصیل موفق در سال 2024 و پس از آن تبدیل خواهد شد.

2. رهنمود اول دیجیتال

با توجه به هنجارهای دیجیتالی جهان پس از همه گیری، ایجاد اولین تاثیرات دیجیتالی ضروری است. بینش جف بزوس مبنی بر اینکه برند شما همان چیزی است که مردم در مورد شما می گویند زمانی که در اتاق نیستید، همچنان صادق است. حتی زمانی که در اتاق هستید، برند شما چیزی است که مردم قبل از ورود شما در مورد شما یاد گرفتند. برداشت های اولیه دیجیتال تأثیر زیادی بر موفقیت شغلی شما خواهد داشت، بنابراین مدیریت فعالانه نحوه حضور آنلاین (Google GOOG + 2.1٪ و LinkedIn) اهمیت بیشتری پیدا می کند. ویدیو بهترین راه برای ارائه اولین برداشت دیجیتالی به یاد ماندنی است (روند 8 را در زیر بررسی کنید).

3. تعلق به عنوان یک ارزش اصلی

افزودن «تعلق» به DEIB بر اهمیت آن تأکید دارد. تعلق ریشه در احساسات دارد. افراد باید احساس کنند که به خاطر شخصیتی که هستند و آنچه را که به کار می‌آورند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند، ارزش دارند و مورد تحسین قرار می‌گیرند. به گفته دیوید آلیسون، بنیانگذار پروژه ارزش‌شناسی، تحقیقات این موضوع را تأیید می‌کند: «ما ۷۵۰ هزار نفر را مورد بررسی قرار دادیم و فهرستی از ارزش‌های اصلی ایجاد کردیم که رفتار انسان را در سراسر جهان هدایت می‌کند. از میان 56 ارزش اصلی انسانی، مهمترین آنها برای جمعیت ایالات متحده تعلق است. رهبران باید عمداً فرهنگ تعلق را پرورش دهند که در آن همه احساس ارتباط و قدردانی کنند. این امر به ویژه در دنیای ترکیبی کار که ایجاد ارتباط و انسجام تیمی دشوارتر است مهم است.

4. جلسات انقلابی

تغییر ناگهانی به جلسات مجازی در طول همه‌گیری، نارسایی‌های رویکرد ما در تعامل آنلاین را آشکار کرد. در سال گذشته شرکت‌ها جلسات خود را به کلی لغو کردند و نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهد اکثر کارمندان به جلسات با تحقیر نگاه می‌کنند. در سال 2024، انتظار داشته باشید که یک پارادایم جلسه جدید را مشاهده کنید که تعامل زنده را با همکاری ناهمزمان ترکیب می کند، همه برای تقویت ارتباط و نمایش برند شخصی در یک فضای مجازی طراحی شده اند. جلسات در واقع سرگرم کننده تر می شوند زیرا عناصری که می توانند قبل یا بعد از جلسه زنده انجام شوند حذف می شوند. این باعث می شود جلسات آینده قوی تر و قدرتمندتر شوند. برای تسلط بر جلسات باید مهارت های جدیدی را بیاموزیم (روند 5 را در زیر ببینید).  

جلسات آنلاین خود را با مودو برگزار کنید

مشتریان، آنلاین رزرو می کنند، همان جا لینک اختصاصی جلسه ایجاد می شود.

5. بازگشت یادگیری ترکیبی

اتکای بیش از حد به یادگیری همزمان و بر حسب تقاضا، جای خود را به رویکردی متعادل‌تر می‌دهد. موج جدید انعطاف پذیری یادگیری بر اساس تقاضا را با غنای جلسات تعاملی و تحت رهبری مربی ترکیب می کند و سفرهای یادگیری شخصی و فرصت هایی را برای اعمال و اصلاح مهارت های جدید ارائه می دهد. دسترسی به مربیان، کارشناسان موضوعی و سایر دانش‌آموزان، یادگیری را عمیق‌تر می‌کند و تجربه یادگیری معنادارتری را ارائه می‌دهد. روند یادگیری دیگری که انتظار می رود دوره های رهبری و شرکت در جلسات ترکیبی است. همانطور که جلسات تغییر می کنند (به روند 4 در بالا مراجعه کنید)، ما باید در مورد بهترین شیوه ها برای ارائه یک جلسه جذاب و سازنده به صورت آنلاین آموزش مجدد ببینیم. و یک روند یادگیری مهم دیگر: آموزش تیمی. برای مقابله با کاهش انسجام تیمی، برنامه های یادگیری مبتنی بر تیم رایج تر خواهند شد. یادگیری موضوعاتی مانند برندسازی شخصی یا هوش هیجانی به اعضای تیم این امکان را می دهد که همکاران خود را در سطحی عمیق و انسانی بشناسند.

6. بیش از حد شخصی سازی در خط مقدم

 شخصی سازی تجربیات کارمندان به رشد خود ادامه خواهد داد. از اولویت‌های کاری (از راه دور، ترکیبی، در دفتر) تا مزایای سفارشی، حرکت از رویکرد «مردم‌محور» به سمت رویکرد «شخص‌محور»، محل کار آینده را مشخص می‌کند. این بدان معنی است که شما در مورد زمان، نحوه و مکان کار و همچنین در مورد عناصر غیر پولی غرامت خود نظر بیشتری خواهید داشت. یکی دیگر از فرصت‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، آزادی یادگیری آنچه می‌خواهید در قالبی است که برای شما ایده‌آل است. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر برای کارمندان کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهند. به عنوان مثال، طبق COMPT.io، "کارکنان Slack سالانه 500 دلار برای یک فرصت توسعه شخصی به انتخاب خود و 2000 دلار سالانه برای توسعه حرفه ای دریافت می کنند." این کمک هزینه های آموزشی در سال آینده در سازمان های بیشتری در دسترس خواهد بود.

7. نقش گسترده هوش مصنوعی

با استفاده گسترده از ابزارهای هوش مصنوعی، تأثیر آنها بر برندسازی شخصی غیرقابل انکار است. تنها در یک سال، ChatGPT به بیش از 100 میلیون کاربر فعال هفتگی افزایش یافت. بیش از 92٪ از شرکت های Fortune 500 از آن استفاده می کنند. هوش مصنوعی در سال 2024 بخش عمده ای از زندگی کاری خود را ادامه خواهد داد. هوش مصنوعی در تمام مراحل برندسازی شخصی، از کشف خود گرفته تا ایجاد محتوا و رهبری فکر، کمک می کند و حضور آن را به عنوان یک دارایی ارزشمند نشان می دهد. جدی گرفتن هوش مصنوعی و تبدیل شدن به یک متخصص هوش مصنوعی در سازمان شما می تواند یک نام ارزشمند برای شما باشد، همانطور که شغل خود و ویژگی برند شخصی خود را "مبتکر" توسعه می دهید.

  8. ویدئو به عنوان ارتباط دهنده نهایی

ویدئو همچنان یک رسانه بی بدیل برای برندسازی شخصی است. در واقع، Forrester Research FORR 0.0% تخمین می زند که یک دقیقه ویدیو 1.8 میلیون کلمه ارزش دارد. عادی سازی ارتباطات ویدیویی به معنای افزایش محتوای ویدیویی برای رهبری فکر و ارتباطات با همکاران و تیم است. ایجاد بیو ویدیویی نیز رایج تر خواهد شد. مصاحبه ویدیویی (زنده و ضبط شده) طی چند سال گذشته به شدت رشد کرده است. به رشد خود ادامه خواهد داد و همراه با آن، راحتی ما در مقابل دوربین. اکنون که کار هیبریدی برای آینده قابل پیش‌بینی اینجاست، باید دفتر خانه خود را ارتقا دهید تا کیفیت ارتباطات ویدیویی خود را افزایش دهید.

  8. ویدئو به عنوان ارتباط دهنده نهایی

ویدئو همچنان یک رسانه بی بدیل برای برندسازی شخصی است. در واقع، Forrester Research FORR 0.0% تخمین می زند که یک دقیقه ویدیو 1.8 میلیون کلمه ارزش دارد. عادی سازی ارتباطات ویدیویی به معنای افزایش محتوای ویدیویی برای رهبری فکر و ارتباطات با همکاران و تیم است. ایجاد بیو ویدیویی نیز رایج تر خواهد شد. مصاحبه ویدیویی (زنده و ضبط شده) طی چند سال گذشته به شدت رشد کرده است. به رشد خود ادامه خواهد داد و همراه با آن، راحتی ما در مقابل دوربین. اکنون که کار هیبریدی برای آینده قابل پیش‌بینی اینجاست، باید دفتر خانه خود را ارتقا دهید تا کیفیت ارتباطات ویدیویی خود را افزایش دهید.

9. چند کاره

  Polyworking نشان دهنده روند رو به رشد مدیریت چندین شغل همزمان به جای تکیه بر یک منبع درآمد واحد است. این منادی مرحله جدیدی در چیزی است که به عنوان "حرفه پورتفولیو" یا عمل "slashers" شناخته می شود - مفهومی که توسط Marci Alboher در کتاب خود "One Person, Multiple Careers" معرفی شده است. بر اساس مطالعه‌ای که توسط Owl Labs انجام شده است، 46 درصد از کارگران در حال حاضر با حفظ یک کار اضافی یا یک شغل اضافی، مشغول چند کار هستند و 36 درصد دیگر نیز در نظر دارند یک کار را شروع کنند. افراد به دلایل مختلف درگیر چند کار هستند: برخی به دنبال افزایش درآمد خود هستند، در حالی که برخی دیگر به دنبال تحقق حرفه ای بیشتر هستند. ساعت هایی که زمانی به رفت و آمد اختصاص می یافت، اکنون به سمت این پروژه های متنوع هدایت می شوند. برخلاف آنچه برخی از مشاغل ممکن است تصور کنند، چند کار می تواند سودمند باشد. انتظار می رود که تعداد متخصصانی که این سبک کاری را اتخاذ می کنند در سال 2024 و پس از آن افزایش یابد. این رشد در polyworking احتمالاً با بهره‌وری مبتنی بر هوش مصنوعی و نیروی کار در جستجوی معنای عمیق‌تر و شادی در حرفه خود تحریک می‌شود.

انطباق با این روندها نه تنها برند شخصی شما را ارتقاء می بخشد، بلکه شما را به عنوان یک رهبر آینده نگر در چشم انداز دائماً در حال تحول کار قرار می دهد. در نظر بگیرید که چگونه این روندها را در برنامه شغلی خود برای سال 2024 ادغام خواهید کرد.

منبع: فوربس

مطالعات بازار