انقلاب صنعتی 4 و سامانه یکپارچه ERP

صنعت 4 روی 9 ستون فناوری ساخته شده است. این نوآوری‌ها باعث ایجاد پلی میان دنیای فیزیکی و دیجیتال هستند که راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند و مستقل را ممکن می‌کند. در حال حاضر، کسب‌وکارها و زنجیره‌های تامین از برخی از این فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، اما پتانسیل کامل Industry 4.0 زمانی زنده می‌شود که همه این فناوری‌ها، با یکدیگر استفاده شوند.

چه کارهایی انجام می شود

در صنعت 4.0، کلان داده‌ها از طیف گسترده‌ای از منابع؛ از تجهیزات کارخانه و دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) تا سیستم‌های ERP و CRM و برنامه‌های آب و هوا و ترافیک، جمع‌آوری می‌شوند. همچنینتجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی، به‌شکل درلحظه، روی داده‌ها اعمال شده و بینش‌های حاصل از آن، برای بهبود تصمیم‌گیری و اتوماسیون، در هر بخش از مدیریت زنجیره تامین قابل استفاده هستند؛ حوزه‌هایی مانند برنامه‌ریزی زنجیره تامین، مدیریت لجستیک، تولید، تحقیق و توسعه و مهندسی، مدیریت دارایی سازمانی (EAM) و تدارکات.

تاثیر انقلاب صنعت 4 بر کسب و کار

صنعت 4 را می‌توان در تمام سطوح فرآیند تولید، از توسعه محصول تا پایان عمر آن، اعمال کرد. علاوه بر این، برخی از تولیدکنندگان صنعت 4.0 را برای مفاهیمی مانند زنجیره‌ تامین به‌کار می‌گیرند. به این ترتیب، این کسب‌وکارها می‌توانند اختلالات عرضه را بهتر پیش‌بینی کرده و با استفاده بهینه از منابع، تولید محصول را آسان‌تر ‌کنند.

کاربرد دیگری که صنعت 4.0 در صنعت دارد، به‌دست آوردن داده‌های درلحظه، در فرایند تولید است. تحلیل این داده‌ها منجر به بهینه‌سازی عملیات می‌شود که در نهایت با مزایایی مانند بهبود کارایی، کاهش زمان ورود به بازار افزایش بهره‌وری سازمان همراه است.

یکی از بهترین راه‌ها برای درک بهتر مفهوم تولید هوشمند، فکر کردن در مورد کارایی و شیوه اعمال آن در یک کسب‌وکار است. در اینجا سه نمونه از کاربرد صنعت 4 در کسب‌وکار، که می‌تواند در درک ارزش صنعت 4.0 در یک فضای تولیدی به شما کمک کند، ارائه شده است:

راهکار مواجهه با صنعت 4

برای ایجاد یک سازمان پایدار و مقیاس‌پذیر در محیط کسب و کار امروزی، باید از ابزارهایی استفاده کنید که به شما در ساده‌سازی وظایف، افزایش بهره‌وری و همکاری و استفاده بهینه از داده‌ها کمک کنند. راهکارهای نرم افزاری از مهم ترین این ابزارها هستند.

با استفاده از راهکارهای نرم افزاری سازمانی می‌توان داده‌ها و اطلاعات یک سازمان را یکپارچه کرده و بین واحدهای مختلف هماهنگی ایجاد کرد. سامانه ERP مودو متشکل از برنامه های نرم افزاری مختلفی است که هر کدام از آنها یک حوزه یا صنعت خاص را پوشش می‌دهند. به طوری که در نهایت بتوان کل سازمان را به شکل یکپارچه مدیریت کرد.

همچنین در راستای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و همگام با فناوری، راهکارهای erp بر بستر ابر (سرور مجازی) و نیز داخل شرکت (اینترانت) نیز ارائه شده‌ و در دسترس شرکت ها و سازمان‌ها قرار می گیرد. داده پویان معین با سامانه مودو، با ایجاد یکپارچگی میان بخش‌های مختلف کسب‌وکار، در ایجاد سازمانی پایدار همراه شما است.

با ما همراه باشید و ببینید چه پیشنهادی دارید

به ما بپیوندید و شرکت خود را محل بهتری بسازید.

شبیه سازی تولید برای صنعت 4.0