شبیه سازی تولید برای صنعت 4.0


فناوری شبیه سازی چیست؟

کلمه "شبیه سازی" به عنوان "تقلید از عملکرد یک فرآیند یا سیستم دنیای واقعی در طول زمان" تعریف شده است. با در نظر گرفتن این تعریف، به راحتی می توان درک کرد که چرا شبیه سازی در سازمان های مهندسی و صنعتی همه جا نیاز است. تقلید از یک فرآیند یا سیستم در دنیای واقعی به متخصصان اجازه می دهد تا فرآیند یا سیستم مورد نظر خود را در یک محیط کنترل شده و قابل تکرار مطالعه کنند.

چرا شبیه سازی در تولید؟

در حالی که شبیه سازی در طول طراحی و تأیید محصول به خوبی تثبیت شده است، سازمان های صنعتی معمولاً از این روش قدرتمند در مرحله بعدی زنجیره ارزش خود استفاده نمی کنند: تولید محصول. در نتیجه، سازمان‌ها فرصت‌های مطالعه رفتار فرآیندها و سیستم‌های تولیدی خود را قبل از استقرار از دست می‌دهند. از آنجایی که راه اندازی تاسیسات تولیدی جدید، خطوط و فرآیندهای تولید اغلب پرهزینه و سرمایه بر است، استفاده از روش های شبیه سازی برای تولید می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

مزایای شبیه سازی

  • شناسایی تنگناها و فرصت های تولید برای افزایش توان عملیاتی
  • شناسایی فرصت های صرفه جویی در هزینه ها مانند بهینه سازی نیروی کار مستقیم و غیر مستقیم
  • اعتبارسنجی عملکرد مورد انتظار تاسیسات تولیدی جدید و موجود یا جریان‌های ارزش

مطالعه موردی: شبیه سازی کارخانه زیمنس تکنوماتیکس

شبیه‌سازی کارخانه Tecnomatix شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا مدل‌های ساختاریافته و سلسله مراتبی از امکانات، خطوط و فرآیندهای تولیدی ایجاد کنند. این امر از طریق معماری شی گرا و قابلیت های مدل سازی قدرتمند به دست می آید که کاربران را قادر می سازد تا سیستم های بسیار پیچیده، از جمله مکانیسم های کنترل پیشرفته را ایجاد و نگهداری کنند. مدل‌های شبیه‌سازی را می‌توان با استفاده از مؤلفه‌هایی از کتابخانه‌های برنامه کاربردی که به فرآیندهای تجاری خاص، مانند مونتاژ یا فرآیندهای تولید بدنه خودرو اختصاص داده شده‌اند، به سرعت ایجاد کرد. کاربران می توانند از بین منابع از پیش تعریف شده، لیست سفارشات، برنامه های عملیاتی و قوانین کنترل انتخاب کنند. گسترش کتابخانه با اشیاء خاص شرکت امکان ثبت بهترین تجربیات مهندسی را برای مطالعات شبیه سازی بیشتر فراهم می کند. شبیه‌سازی‌های پیچیده و دقیق را می‌توان بسیار بهتر از ابزارهای معمولی با استفاده از مزایای نرم افزار شبیه سازی، درک و نگهداری کرد. 

مطالعه موردی: شبیه سازی فرآیند تکنوماتیکس زیمنس

Tecnomatix Process Simulate یک راه حل تولید دیجیتال برای تأیید فرآیند تولید در یک محیط سه بعدی است. شبیه سازی با این امکان که سازمان‌های تولیدی را قادر می‌سازد تا مفاهیم تولید را از قبل در طول چرخه حیات معرفی محصولات جدید تأیید کنند، یک عامل اصلی برای سرعت بخشیدن به بازار است. توانایی استفاده از داده های سه بعدی محصولات و منابع، اعتبار سنجی مجازی، بهینه سازی و راه اندازی فرآیندهای تولید پیچیده را تسهیل می کند و در نتیجه راه اندازی سریعتر و کیفیت تولید بالاتر را به همراه دارد.

مزایای شبیه سازی فرآیند Tecnomatix

  1. کاهش هزینه تغییر با تشخیص زودهنگام و ارتباط مسائل طراحی محصول
  2. تعداد نمونه های اولیه فیزیکی را با اعتبار سنجی مجازی از قبل کاهش دهید
  3. بهینه سازی زمان چرخه از طریق شبیه سازی
  4. از فرآیندهای ارگونومیک ایمن اطمینان حاصل کنید
  5. کاهش هزینه با استفاده مجدد از ابزارها و امکانات استاندارد
  6. با شبیه سازی چندین سناریو تولید، خطرات تولید را به حداقل برسانید
  7. اعتبار سنجی اولیه فرآیندهای تولید یکپارچه مکانیکی و الکتریکی (PLC و روباتیک)
  8. اعتبار سنجی اولیه راه اندازی تولید در یک محیط مجازی
  9. کیفیت فرآیند را با شبیه سازی فرآیندهای واقع بینانه در طول چرخه عمر فرآیند افزایش دهید


9 روند برندسازی شخصی برای سال 2024: طرح اولیه شما برای موفقیت شغلی