خودکارسازی آنالیز داده ها یک ضرورت برای کسب و کارهای متوسط

خلاصه: رهبران شرکت های متوسط حق دارند که در مورد فرصت هایی برای بهره برداری از ارزش در مجموعه داده های بزرگ خود هیجان زده شوند. اما داده ها در شرکت های متوسط تمایل دارند کثیف شوند – صفحات گسترده و فایل های متن ساده، بسیاری از فرمت های مختلف، دشوار است (اگر غیر ممکن نیست) برای ادغام. زمان زیادی را صرف طول می کشد تا آن را تمیز کنید تا مفید باشد. داده های ضعیف، داده های تخریب شده می توانند حتی بهترین طرح ها را خراب کنند، از جمله AI طراحی شده برای افزایش ارزش و کارایی. شرکت های HDL، شرکت خدمات دولتی Brea، California-Readquartered، از اطلاعات خود به لحاظ استراتژیک مورد استفاده قرار می گیرند و دستاوردهای قابل توجهی را تجربه کرده اند. نویسنده سه درس را برای رهبران ارائه می دهد تا زمانی که با تجزیه و تحلیل داده های خودکار شروع به کار می کنند.

به عنوان شرکت های Midsize رشد می کنند، آنها جریان داده ها و دریاچه های داده ها را توسعه می دهند (مخازن برای هر دو داده ساختاری و بدون ساختار) که برای یک فرد یا حتی یک تیم بسیار بزرگ هستند، برای دستکاری و استفاده موثر استفاده می شود. و حتی اگر یک شرکت در حال حاضر ارزش خود را از داده های خود بدست آورد، افرادی که این کار را انجام می دهند ممکن است حرکت کنند، و کسب و کار را ترک می کند تا بتواند تحلیلگران داده های گران قیمت را در یک عجله پیدا کند.

داشتن یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی توانمند، تا به امروز (ERP) مشکل را حل نخواهد کرد یا فشار را کاهش می دهد. اکثر شرکت های Midsize با ERP های متمرکز بر امور مالی شروع می شوند و سیستم های پیچیده ای را برای ذخیره داده های دیگر مانند فعالیت های مشتری و تولید تولید می کنند – حرکتی که عملی تر از استراتژیک است.

در نتیجه، تجزیه و تحلیل داده ها خودکار به عنوان کسب و کار رشد یک ایده بسیار بسیار خوب است. اتوماسیون اغلب برنامه نویسان الگوریتم هایی را می نویسند که انجام وظایف قبلی را به عنوان دستورالعمل انجام می دهند. انجام این کار به سرعت سود سهام را پرداخت می کند، نوآوری را درایو و رشد بیشتری می کند و راه را برای اجرای هوش مصنوعی راه می اندازد، که فقط در مورد همه چیز ساده تر و کارآمدتر و مقرون به صرفه تر می شود. AI کدگذاری شده است تا یاد بگیرد تا یک کار را انجام دهد، به برخی معنا که باعث اختراع و نوشتن الگوریتم های خود می شود.

اما داده ها در شرکت های Midsize تمایل دارند کثیف باشند. صفحات گسترده و فایل های متن ساده، بسیاری از فرمت های مختلف، اگر غیرممکن نباشد، دشوار است. طول می کشد زمان و پول زیادی برای تمیز کردن آنها تا آنها مفید است. داده های ضعیف، داده های تخریب شده می توانند حتی بهترین طرح ها را خراب کنند، از جمله AI طراحی شده برای افزایش ارزش و کارایی.

همانطور که جو Pucciarelli، گروه VP و آن را مشاور اجرایی شرکت تحقیقاتی شرکت بین المللی اطلاعات شرکت تحقیقاتی (IDC)، در یک وبسایت شرکت کانال اخیر گفت: “اکثر مجموعه داده های سازمان ها در شرایط خوبی نیستند. ما در مورد داده ها و تجزیه و تحلیل ها به عنوان یک استراتژی و اولویت صحبت می کنیم، اما داده ها آماده پشتیبانی از آن نیستند. … اکثر سازمان ها، زمانی که آنها در حال تلاش برای حل یک مشکل هستند، تحلیلگر که بر روی آن کار می کند، معمولا 75٪ + از آن را صرف می کند زمان … به سادگی آماده سازی داده ها. “

همانطور که ممکن است تصور کنید، ROI در آن زمان صرف انجام این کار خوب نیست. بیایید نگاه کنیم که چگونه یک شرکت Midsize ارزش را در داده های خود مورد استفاده قرار داد و سه مرحله را بررسی کرد، رهبران کسب و کار می توانند همین کار را انجام دهند.

چگونه یک شرکت Midsize با داده های آن برخورد کرد

یکی از مشتریان من، شرکت های HDL – شرکت خدمات دولتی که مقر آن در Brea، کالیفرنیا برگزار می شود، توسط شهرداری ها در کالیفرنیا، تگزاس و سایر کشورها مشغول به تحلیل توزیع درآمد مالیاتی خود هستند تا اطمینان حاصل شود که شهر یا شهر آنها دریافت می شود سهم عادلانه آن. HDL به دنبال اشتباهات و اختلافات به نظر می رسد که شهرداری ها می توانند در هنگام درخواست دولت برای جبران خسارت اشاره کنند. قلب این کار در مقایسه با پایگاه های داده های مختلف برای افشای اختلافات است که بر درآمد های مالیاتی فروش تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، در یک پایگاه داده، کسب و کار ممکن است در Dublin، CA ذکر شود، اما در دو پایگاه داده دیگر می توان آن را در همسایگی پسانتون ذکر کرد. این باعث می شود خطای مالیاتی به شدت به احتمال زیاد؛ کار HDL این است که آن را از بین ببرید.

40 میلیون نفر از ساکنین کالیفرنیا محصولات مالیاتی را از 5.9 میلیون نماینده مجاز دریافت می کنند و مجموعه داده های عظیمی از نزدیک به 46 میلیون پرونده مالیاتی را در سال 2020 ایجاد می کنند. برای سال ها HDL، تحلیلگران را از طریق چنین اطلاعاتی هر سه ماهه به دنبال اشتباهات به دست می آورند. گروه IT HDL ایجاد نرم افزار برای کمک، اما در طول سالها تیم تجزیه و تحلیل آن بسیاری از تکنیک های دستی خاص را تصویب کرد، و گروه فناوری اطلاعات به مدت طولانی از کار طولانی مدت برای حفظ پایه کد برای این تکنیک ها بود. مقابله با Backlog به تأخیر انداختن پروژه های اتوماسیون HDL و توسعه تکنیک های جدید به اختلافات مالیاتی سطح کارآمد تر بود. در عین حال، دولت کالیفرنیا پیشرفت های خود را انجام داد، و اختلافات کمتری را که می توان با استفاده از ابزارهای قدیمی HDL پیدا کرد، انجام داد. Matt Hinderliter، مدیر خدمات حسابرسی در HDL می گوید: “تیم ما همیشه تکنیک های تحلیلی جدید را برای شناسایی ناهماهنگی های سخت افزاری پیدا می کند.” “با این حال، ما به شدت وابسته به صادرات دستی و دستکاری داده های موجود در اکسل و همچنین نیاز به تحلیلگران ارشد ارشد به صورت دستی صفحه گسترده را مرور می کنیم که اغلب بیش از ردیف های 70K یا 80K از داده ها هستند.”

برای مقابله با هر دو پیشرفت خارجی (کالیفرنیا) و داخلی (HDL Overloaded IT Overloaded IT و تجزیه و تحلیل کتابچه راهنمای کاربر)، HDL – یک شرکت Midsize با بودجه متوسط ​​- استخدام یک کارآموز با استعداد است که به دست آوردن مدرک کارشناسی ارشد خود را در تجزیه و تحلیل داده ها تمام وقت . او توانست برخی از اعضای تیم تحلیلی را که برای شناسایی اختلالات احتمالی به الگوریتم ها مورد استفاده قرار می گرفت، تبدیل کند که می تواند فرصت های مجدد درآمد مالیاتی بیشتری را در یک کسر از زمان تولید کند.

با توجه به این افزایش کارایی، ممکن است فرض کنیم که HDL در نظر گرفتن اخراج ها قرار می گیرد. در عوض، اداره حسابرسی آن کار می کند تا تمام فرصت های تجزیه و تحلیل خودکار را دنبال کند. و HDL نزدیک تر به تمرکز بر اجرای و استقرار AI حرکت کرده است.

بهبود بهره وری عملیاتی تقریبا همیشه یک اولویت مهم برای شرکت های Midsize است. در یک شرکت کانال شرکت رهبران بازار بازار میانه، 75 درصد از شرکت های خود را 50 میلیون دلار به 1 دلار در درآمد، 58 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اولویت اول آنها بهبود بهره وری عملیاتی بود. این به مراتب بیش از اولویت دوم خود، افزایش درآمد جدید (36٪) بود. هر دو هدف را می توان با خودکار سازی تجزیه و تحلیل داده ها، به عنوان آنها در HDL پشتیبانی می شود.

شروع کردن

شرکت های Midsize نمی توانند هر فرصتی را حل کنند. بودجه و نیروی کار خود و عملیات روزمره ای از روز به روز اجازه نمی دهد. پس از همه آنها گوگل نیستید قبل از اتوماسیون، HDL 15 نفر را صرف هزینه های خود را از زمان خود انجام می دهند که الگوریتم ها امروز انجام می دهند.

HDL در حال انجام کار داده ها بود؛ بسیاری از کسب و کارها – چاپگرها، تامین کنندگان لوله کشی، و غیره – نیستند. اما این شرکت ها هنوز اطلاعات را جمع می کنند و می توانند با استفاده از آن به طور استراتژیک سود ببرند. مهم است که با پایه جامد شروع شود. در اینجا سه ​​چیز برای رهبران در هنگام شروع تجزیه و تحلیل داده ها در نظر گرفته شده است.

اولویت بندی پاکسازی داده ها. در یک کسب و کار Midsize به طور معمول کثیف است و نیاز به بسیاری از tidying قبل از اینکه بتواند مفید باشد. یکی دیگر از فعالیت های پایه، شناسایی داده ها مهم است و سپس آن را خراشیده می کند. این کار می تواند در ابتدا کار کند، و آن را ارزان نیست، بنابراین پیدا کردن مناطق که در آن کسب و کار می تواند بازپرداخت در سال اول بازیابی. این به مؤمنان تبدیل خواهد شد.

استخدام افراد مناسب. مدیران تحلیلگران نیستند. آنها زمان، صبر و مهارت را برای انجام تجزیه و تحلیل داده ها به عنوان افزودنی به وظایف روزمره خود ندارند. تحلیلگران کسب و کار بخشی از برنامه نویس، بخشی کسب و کار است. HDL با یک کارآموز آغاز شد و او را به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار تمام وقت استخدام کرد.

آماده سازی داده ها. فقط زمانی که اطلاعات شما به طور کامل آماده می شود، می توانید شروع به تفکر AI کنید. AI منطق خود را از تجزیه و تحلیل الگوهای که در داده ها کشف می کند، ایجاد می کند. اگر چه AI و یادگیری ماشین مفید و هیجان انگیز هستند، هر دو تکنولوژی نیاز به مجموعه داده های بزرگ دارند که تا آموزش، با نتایج مثبت و منفی تایید شده است. پس از پاکسازی داده های کافی و تعداد کمی از جابجایی های مبتنی بر الگوریتم، اکثر شرکت های Midsize دارای مجموعه داده های کافی و مفید هستند که برای آموزش یک مدل AI به اندازه کافی بزرگ و مفید خواهند داشت.

رهبران شرکت Midsize حق دارند که در مورد فرصت هایی برای مهار ارزش در مجموعه داده های بزرگ هیجان زده شوند. در حال حاضر زمان برای شروع در این سفر چند ساله است و متعهد به استخدام استعداد مناسب در هنگام اقدامات افزایشی برای تولید ارزش از اتوماسیون داده ها و سایر انواع تجزیه و تحلیل پیشرفته است.

منبع: مجله کسب و کار هاروارد

استاندارد ایزو 45001

استاندارد ایزو 45001

این استاندارد با عنوان استاندارد بین المللی ایمنی و بهداشت شغلی معرفی شد و شامل الزامات و قوانینی است که به سازمان ها کمک کند، محیط کاری ایمن تری داشته باشند و بتوانند با این اصول میزان ریسک های ناشی از کار را کاهش دهند و همچنین سازمان ها بتوانند موضوع بهداشت و رفاه کارکنان را جدی تر پیگیری کنند.

استاندارد ایزو 14001

استاندارد ایزو 14001 یا سیستم مدیریت زیست محیطی از استاندارد های محبوب سازمان بین المللی ایزو است که پس از استاندارد   9001 در بسیاری از سازمان ها استقرار یافته است

این استاندارد که الزاماتی را برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب رساندن آلاینده های شرکت ها به محیط دارد، می تواند در تمام سازمان ها، چه تولیدی و چه خدماتی استقرار یابد.
این استاندارد همچنین می تواند پوشش دهنده بسیار خوبی به قوانین و مقررات دولتی درحوزه محیط زیست باشد، چرا که الزامات این استاندارد فراتر از قوانین و استانداردهای ملی است.

استاندارد ایزو 9001 چیست؟

استاندارد ایزو 9001 چیست؟

استاندارد ایزو 9001 را استاندارد سیستم مدیریت کیفیت می نامند، بدین معنی که این استاندارد به دنبال ایجاد سیستمی است که کیفیت را در سراسر سازمان مدیریت کند.

از مواردی که در ایزو 9001 بسیار حائز اهمیت است، تفکر سیستمی و رویکرد فرآیند است. این استاندارد سازمان را در قالب یک سیستم می بیند و با نگاه فرآیندگرا به سازمان سعی می کند، ارتباط مطلوبی را بین واحدهای سازمان ها ایجاد کند تا علاوه بر بهبود ارتباطات سازمان و کیفیت این ارتباطات، بتوان محصول و خدمات بهتری را نیز به مشتری ارائه کرد.

همچنین استاندارد ایزو 9001 با ایجاد الزاماتی در مستندسازی سازمان، سعی در ایجاد نظم می کند. لازم است سازمان ها فرآیندها و اقداماتی که بر رضایت مشتری و تولید محصول باکیفیت تاثیر می گذارد را مکتوب کند و برای آن روش های مشخصی را بنویسد تا سازمان بتواند محصولی با کیفیت یکسان تولید کند

ارزش صادراتی کالاها

ارزش صادراتی کالا موضوعی است که برای صادرات باید مورد توجه قرار بگیرد. زیرا کمتر از این قیمت اعلامی توسط گمرک کشور، امکان صادرات محصول امکان پذیر نخواهد بود.

در لین زیر می توانید به آخرین فایل ارزش صادراتی کالاها دسترسی داشته باشید.

تعرفه طرح توجیهی

برای تهیه گزارش طرح توجیهی، طرح امکانسنجی فنی و اقتصادی، طرح کسب و کار و بیزینس پلن، عوامل زیادی مانند نوع محصول، میزان سرمایه گذاری، محل ارائه طرح، قالب تهیه متقاضی (بانک یا اداره یا …) تاثیر دارد. به همین جهت قیمت های متنوعی برای تهیه این گزارشات ارائه می شود.

تعرفه تهیه طرح توجهی و امکانسنجی

در شرکت داده پویان معین، بسته به نوع طرح و قالب و فرمت متقاضی طرح، مبالغی به صورت جدول زیر می باشد. جهت دریافت قیمت، با ما تماس بگیرید.

ردیفعنوان گزارششرحقیمت حداقلقیمت حداکثرزمان انجام
1خروجی‌های نرم‌افزار کامفار (COMFAR Result)گزارش‌های نتایج نرم‌افزار کامفار در قالب فایل pdf۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان2 روز
2طرح توجیهی مالی همراه با گزارش نرم‌افزار کامفاربخش مالی طرح توجیهی بر اساس استاندارد متقاضی همراه با خروجی‌های نرم‌افزار COMFAR۶.۰۰۰.۰۰۰ تومانتعرفه کانون7 روز
3مطالعات فنی (Technical Study)ارائه اطلاعات فنی پروژه‌ها (ماشین‌آلات، مواد اولیه، فضاهای مورد نیاز، نیروهای انسانی، …) به عهده کارفرما است. تهیه جداول، فرم‌ها و برگزاری و مدیریت جلسات با نمایندگان کارفرما جهت استخراج و جمع‌آوری اطلاعات جهت تدوین گزارش‌ها توسط گروه ما انجام می‌شود.پس از جلسه پس از جلسه
4گزارش مطالعات بازار (Market Study)جمع‌آوری اطلاعات و تدوین گزارش مطالعات بازار بر اساس استاندارد متقاضی۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان100 میلیون تومان15 روز

اگر در حال حاضر صنعت و کارگاهی در حال فعالیت دارید که پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت دارید، جهت بهره مندی از تخفیفات ویژه، با ما تماس بگیرید.


معمولا هزینه یک طرح توجیهی (امکان سنجی) از 6 میلیون تومان برای یک طرح جواز صنایع که عملا یک پیش طرح است شروع می شود و تا 350 میلیون تومان برای طرح های بزرگ با سرمایه گذاری‌ های بالا می رسد‌. در هر حال اگر شما به دنبال ارزان ترین راه حل هستید یا به کیفیت پروژه اهمیت نمی دهید‌، ممکن است که با شکست مواجه شوید.


تعرفه کانون مشاوران بانکی

یک فاکتور مهم در تعیین حق الزحمه طرح توجیهی، تعرفه کانون مشاوران اعتباری و بانکی می باشد که با توجه به حجم سرمایه گذاری ثابت محاسبه می گردد و موارد زیر در افزایش یا کاهش قیمت آن موثر هستند:

  • سادگی یا پیچیدگی پروژه
  • میزان دسترسی به اطلاعات در پروژه
  • نوع تکنولوژی
  • وجود یا فقدان یک طرح قبلی
  • نیاز به مطالعه بازار اضافه بر فرمت بانک

بر اساس اعلام کانون، تعرفه ها به صورت زیر می باشند. لازم به ذکر است این تعرفه ها برای طرح امکانسنجی می باشد و بسته به نوع طرح قیمت ها می توانند متفاوت باشند. در این طرح ها، فرمت و استانداردهای کانون مشاوران لحاظ شده و تاییدیه کانون را خواهد داشت.

ردیفمحدوده
(میلیارد ريال)
سرمایه گذاری ثابتنرخ پایه دستمزد (میلیون ريال)
بیش ازتانرخ سال 90
1010توافقی
2101263
3121472
4141682
5161893
61820102
72025120
82530132
93035145
103540158
114045170
124550182
135060199
146070211
157080224
168090237
1790100249
18100120274
19120140299
20140160324
21160180349
22180200374
23200250423
24250300454
25300350486
26350400517
27400450548
28450500579
29500600621
30600700652
31700800683
32800900715
339001000745
3410001100777
3511001200808
3612001300838
3713001400871
3814001500902
3915001600933
4016001700964
4117001800996
42180019001027
43190020001058
44200022001121
45220025001215
46250030001371
47300035001527
48350040001683
49400045001840
50450050001996
51500060002309
52600070002621
53700080002934
54800090003246
559000100003558
10000و بیشترتوافقی
جدول تعرفه دستمزد انجام طرح امکانسنجی

طرح کسب و کار (بیزینس پلن)

نوشتن طرح کسب‌وکار تنها برای قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار نیست. در هر مرحله‌ای از کار خود می‌توانید یک طرح بنویسید و کار خود را ارتقا دهید.

اگر طرح کسب‌وکار را فقط برای خودتان می‌خواهید (و لازم نیست آن را به کسی نشان دهید) نوشتن آن را به یک پروژه‌ی بزرگ و پیچیده تبدیل نکنید.

اگر مدتی از راه‌اندازی کسب‌وکار شما می‌گذرد، نوشتن طرح کمک می‌کند از چرخه‌ی روزمرگی مدیریت بیرون بیایید و راه‌های جدیدی برای بازاریابی یا تولید محصول جدید بیابید.

نرم افزار ارزیابی اقتصادی

این برنامه به صورت آنلاین قابل استفاده و مشاهده است که توسط متخصصین شرکت داده پویان معین طراحی و ساخته شده است. برنامه برای همه عموم جامعه قابل استفاده است و به منظور تامین بخشی از هزینه های توسعه این محصول، مبلغ بسیار کمی در هنگام دریافت خروجی دریافت می گردد تا افراد ترغیب شوند از آن استفاده کنند و طرح های خود را پیش ببرند.

باید دقت کرد که این برنامه صرفا اعداد و ارقام وارد شده مشتریان را محاسبه می کند و بررسی دقیق و علمی نیازمند نظر متخصصی می باشد که شرکت معین این امکان را فراهم کرده است. بدین منظور لطفا با ما تماس بگیرید.

طرح کسب و کار

هر کسب و کاری برای مشخص شدن نحوه مخارج، هزینه ها و درآمد خود نیاز به برنامه ریزی، بررسی و مطالعه دارد. در طی سالیان متوالی، این برنامه ریزی به صورت استاندارد تبدیل شده و سرمایه گذاران، وام دهندگان و بانک ها از این استاندارد استفاده می کنند. لذا تدوین طرح کسب و کار و طرح توجیهی مناسب جهت توجه این افراد حائز اهمیت است.

بدین منظور شرکت داده پویان معین با بهره گیری از متخصصان دانشگاه و صنعت در رشته های تخصصی خود، نسبت به تدوین این طرح ها اقدام کرده است.

جهت ثبت سفارش لطفا فرم تماس زیر را تکمیل کنید تا متخصصین ما جهت مشاوره و تدوین کسب و کار با شما تماس بگیرند. و یا می توانید با شماره تلفن های شرکت و یا دفتر شرکت تماس داشته باشید.

طرح توجیهی

طرح توجیهی شامل گزارشی توصیفی و جامع در مورد کسب و کار جدید یا موجود است که توجیه‌‌پذیری تولید محصول یا عرضه خدمت را از جوانب مختلف از جمله نیاز بازار، مسائل مالی، اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهد و سناریوهای اجرای پروژه را بررسی کرده و عملی بودن طرح و سودآوری و در کل معقول بودن سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

طرح توجیهی نیاز اولیه برای شروع یک کسب‌و‌کار جدید است زیرا ارزیابی‌ها و مطالعات انجام‌شده قبل از شروع فعالیت، منجر به کاهش ریسک راه‌اندازی پروژه و تصمیم‌گیری بهتر سرمایه‌گذار می‌گردد.

مطالعات امکان‌سنجی جهت تجزیه و تحلیل ایده مطرح شده با درنظر گرفتن تمام نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از عوامل درون و برون‌سازمانی، موانع دست‌یابی به هدف نوشته می‌شود و ابزاری برای پیش‌بینی و مدیریت بهتر است و لزوم سرمایه‌گذاری را بیان می‌دارد.

طرح توجیهی

طرح توجیهی متشکل از سه بخش ذیل است:

  • مطالعات بازار: ابعاد مختلف بازار محصول طرح توجیهی از قبیل عرضه، تقاضا، کمبود، بازار هدف و سایر مورد را مورد بررسی قرار‎ می‎‎دهد.
  • توجیه پذیری فنی : ابعاد فنی طرح توجیهی از جمله فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات تولید و ساختار اجرائی طرح را مورد مطالعه قرار‎ می‎‎دهد.
  • تجزیه و تحلیل مالی:شاخص‌های مالی و سودآوری طرح توجیهی را آنالیز‎ می‎‎کند و نسبت به انجام یا عدم انجام طرح تصمیم‌گیری می‌کنند. این تحلیل با استفاده از نرم افزار کامفار و همچنین نرم افزار تخصصی شرکت ارائه می گردد.

در نگارش طرح توجیهی عواملی مثل خلاصه طرح، مشخصات سرمایه‌گذاری طرح، معرفی محصول یا خدمت، فرآیند انجام کار، هزینه‌ها و نرخ بازگشت سرمایه مورد توجه قرار می‌گیرد.

از خروجی‌های طرح توجیهی به وضعیت بازار با درنظر گرفتن اولویت‌های سرمایه‌گذار، ریسک ورود به بازار، دست‌یابی به بازار هدف در آینده می‌توان اشاره کرد.